GLOR פרויקטים – שיפוץ ושיקום בניינים ובתים משותפים

בשנים האחרונות אנו ערים לתופעה הולכת וגוברת של שיפוץ חזיתות בניינים ובתים משותפים מסיבות שונות כאשר בראשן נמצאות הסיבות של בלאי כתוצאה מזמן, הזנחה במשך השנים ופגעי מזג האוויר הגורמים לקירות החזית לדהות ולהתקלף ואף לעיתים מהווים סכנה ממשית לדיירים ועוברי אורח. בהתאם לאמור, נוצר צורך ממשי בעבודות שיפוץ חיצוני אשר יחזירו את המבנה לימיו לאחר בנייתו כאשר הוא חזק ובטוח ואף אסתטי וחדיש בנראותו.

קיימות מספר אפשרויות נפוצות בבואנו לשפץ בניין או בית משותף, ולכן נשים דגש ונסביר לגבי כל אחד מהם:

איטום סדקים וצביעת חזיתות הבניין – אטימת הסדקים שבבניין וצביעה שלו, יכולות לחולל שינוי דרסטי במראה הבניין כולו. הבשורה היא שגם העלות של שיפוץ זה אינה גבוהה במיוחד, והיא קרובה למחיר של צביעת דירה לדייר. העבודה כוללת: איטום כל הסדקים, וצביעת חוץ של שתי שכבות.

חיפוי חיצוני – חיפוי חיצוני של שיש, אבן או כל חומר אחר, מקנה למבנה מראה יוקרתי. בשל ריבוי החומרים והסוגים, לפני השיפוץ יש להשקיע הרבה מחשבה בבחירת האבן המתאימה, שתתאים לתנאי מזג האוויר באזור מגוריכם. כדאי גם להתחשב בעיצוב החלונות והדלתות באופן שיהלום את האבן הנבחרת. כדאי לדעת שאבנים מקומיות זולות יותר מאבנים מיובאות, וככל שהאבן איכותית יותר, מחירה גבוה יותר.

טיוח חזיתות הבניין – בבניינים בהם הטיח הישן רופף או נפל יש צורך לפני עבודת הצבע או השליכט, להעביר את הבניין טיוח חיצוני. ורק לאחר שלב הטיוח, אפשר להמשיך בהענות לקראת הצבע/ השליכט (למרוח פריימר וכו').

חיפוי שליכט צבעוני – אחד מסוגי חיפוי קיר חיצוני הנפוצים ביותר הנו השליכט. השליכט הצבעוני הוא חומר אקרילי המשוריין בסיבים ומועשר בסיליקון. השליכט הוא שכבה גמישה המגשרת על פני סדקים של מ"מ אחד, ומגינה על הקיר ממים. זהו חומר המסוגל להתכווץ ולהתפשט בהתאם למזג האוויר ולכן מונע סדקים ומשפר את רמת הבידוד בבית. לשליכט צבעוני יש מראה מגורגר המזכיר אבן, והוא מגיע בכל גווני המניפה של החברות הגדולות, כאשר ישנן בטקסטורות ברמות גרגור שונות לפי בחירה.

שיפוצים נוספים מומלצים

בבואנו לשפץ את חוץ המבנה, נראותו ובטיחותו ניתן אף להוסיף שיפוצים נוספים שרבים מבצעים בהזדמנות חגיגית זו, למשל פיתוח חוץ המבנה, הכולל שבילים חדשים, פיתוח חניות, חדרי אשפה, חדרי דיירים (מועדון דיירים), תיקון גדרות המבנה וחצר המבנה שמהווה שטח ציבורי לרווחת כל הדיירים.

סוג שיפוץ נוסף שנהוג לבצע הינו שיפוץ ושדרוג לובי הבניין וקירות פנימיים אשר נפגעו או התיישנו במרוצת הזמן ואיבדו את יופיים. ניתן אף ליישם אפשרויות שונות של ציפויים ואפקטים מודרניים וחדישים, החלפת המעקים, ריצוף וחיפוי חדש, ועוד. בעצם אנו נעניק לבניינכם שיפוץ ופיתוח נרחב ומקיף הן בתוך הבניין והן מחוצה לו.

שיקום מבנים מסוכנים

נישה נוספת בשיקום בניינים הם מתוקף צו מבנה מסוכן שמוציאה הרשות המקומית. מבנה מסוכן הוא מבנה שאינו דרוש הריסה אבל מהווה סכנה לדיירים ולסביבה, בגלל אריחי חיפוי נופלים, מעטפת החיצונית פגומה, מרפסות רופפות, סדקים ושברים בקירות המבנה וכדומה. מרגע הוצאת הצו, האחריות על כל נזק עתידי בנפש או ברכוש לדיירים או לעוברים ושבים והאחריות לביטול הצו, מוטלת על דיירי הבניין. על פי חוק, לאחר קבלת צו מבנה מסוכן יש לכם תשעים יום לתיקון הליקויים שפורטו בצו, אחרת אתם מסתכנים בתביעות משפטיות, קנס כספי ואפילו עיקול הנכס.

בניינים רבים ברחבי הארץ מוגדרים כמוזנחים אשר לא טופלו במשך שנים רבות בין אם זה כתוצאה מהתרשלות הדיירים, בין אם כתוצאה מטיפול כושל של וועד הבית, ובין אם זה מסיבות כלכליות שאינן מאפשרות שיפוץ תקופתי של הבניין. את צו מבנה מסוכן מוציאה העירייה ברוב המקרים, רק לאחר שהגיעו מים עד נפש, והמבנה מסכן את דייריו או את העוברים ושבים מגיע צו מהעירייה, הדורש שיקומו של הבניין שמודגר כבלתי בטיחותי בעליל. מגורים בבניין שכזה מהווים סיכון רב לדיירים. חשוב לציין כי במידה שלא עומדים בדרישות הצו, הדבר נחשב לעבירה פלילית ועלול לגרור את דיירי הבניין כולם להליך משפטי אשר עשוי לפגוע באופן קשה בשווי הנכס, מה גם שמגורים במבנה מסוכן אכן לא בטיחותיים למתגוררים בבניין, למבקרים בו לעוברי אורח.

חזיתות הבניין פגומות? גרים בבניין וותיק ואתם מעוניינים לשדרגו לחדיש, אסתטי, ונעים? הבניין שלכם דרוש שיקום מקיף?

כדאי שתפנו אלינו, אנו ב GLOR פרויקטים מתמחים מזה שנים בשיקום ושדרוג מבנים, בניינים ובתים משותפים. אנו מלווים את לקוחותינו מרגע ההתלבטות של מה נכון ודרוש עבור בניינם ועד השלב הסופי. לנו הצוות הדרוש לביצוע המשימה, תוך הקפדה על נהלי בטיחות, שימוש בחומרים עמידים לאורך שנים וכל זאת בתקציב מוגדר בראש ולוח זמנים קבוע מראש.

חשוב לציין שעבודות שיפוץ לא רק משדרגות את מראהו החיצוני של המבנה והופכות אותו לחדיש, אלא גם מעלות את ערכם של כלל הנכסים בבניין באופן משמעותי.
לאור חשיבותן של עבודות שיפוץ אלו, יש לפנות אך ורק אל בעלי מקצוע מיומנים, המחזיקים בניסיון ובהכשרה הדרושים. כמו כן, שיתוף פעולה זה יבטיח כי מלאכת השיפוץ תתבצע לפי התקנים והנהלים המחמירים ביותר.

לסיכום, על אף היותם של חלק ממבני המגורים הוותיקים בעלי ייחודיות וקסם מסוים, חשוב להשקיע בהם ולשקם אותם כנדרש כך שגם המראה החיצוני שלהם יעבור שדרוג וגם ביטחונם של הדיירים ועוברי האורח יעלו גם כן. אם החלטתם כי הנכם מעוניינים לבצע שיפוץ ושדרוג של בניין מגוריכם ומדובר בבית משותף בו מספר דיירים, רצוי למנות וועד לביצוע הפרויקט לא חובה שיהיה מדובר בוועד הבניין הקיים אלא נציגות ייעודית שתהא בקשר מול הקבלן בכל הנוגע לעבודת השיפוץ והתקדמותה.

אנו מבינים כי פרויקט של שיפוץ הנו פרויקט מורכב בחיי הדיירים, מלווה בלחצים וחוסר ודאות, ודורש תשומת לב מרבית למספר רב של נושאים ובראשונה לדיירים עצמם. לכן אנו ב-GLOR פרויקטים מבטיחים להעניק לכם שקט נפשי ורוצים שתדעו כי הנכם בידיים טובות ובטוחות, יש מי שמקשיב לכם, מבין ללבכם, יודע בדיוק מה הפרויקט שלכם מצריך מכל הבחינות ויצעד יחד אתכם לאורך כל הדרך עד למטרה שהצבנו לעצמנו – בניין חדיש, בטוח, אסתטי ומשודרג.

אנו ב-GLOR פרויקטים נשמח לסייע לכם בכל שאלה והתלבטות וללכת אתכם לאורך הדרך השיפוץ והשדרוג של הבניין עם הצוות המקצועי והמיומן שלנו, בלוחות זמנים שהגדרנו יחדיו מראש בשיטות החדישות והבטיחותיות הקיימות כיום בשוק במטרה אחת שתצאו הכי מרוצים שכל מה שחלמתם על נראות הבניין שלכם אכן התגשם.

לפרטים נוספים – נשמח לעמוד לשירותכם, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    כלי נגישות

    Powered by - Wemake

    התחל שיחה
    1
    שלום,
    נשמח לעמוד לשירותכם