מסירים את הצו – מחזירים את הבטיחות

צו מבנה מסוכן - שיקום מבנים מסוכנים

ישנם מצבים בהם השיפוץ אינו פרי בחירתם של הדיירים ו/או בעלי הבניין אלא הם מתוקף צו מבנה מסוכן שמוציאה הרשות המקומית לאחר בחינה של מהנדס בניין מטעמה שקבע כי המבנה מהווה סכנה לדיירים ו/או לעוברי אורח. מבנה מסוכן הוא מבנה שאינו דורש הריסה ולא פינוי אבל מהווה סכנה לדיירים ולסביבה, בשל אחת או יותר מהסיבות הבאות: אריחי חיפוי נופלים, מעטפת החיצונית פגומה, מרפסות רופפות, סדקים ושברים בקירות המבנה בשלד או ביסודות ועוד. צו זה מחייב טיפול מיידי כיוון שמרגע הוצאת הצו, האחריות על כל נזק עתידי בנפש או ברכוש לדיירים או לעוברים ושבים והאחריות לביטול הצו, מוטלת על דיירי הבניין. על פי חוק, לאחר קבלת צו מבנה מסוכן יש לכם תשעים יום לתיקון הליקויים שפורטו בצו, אחרת אתם מסתכנים בתביעות משפטיות, קנס כספי ואפילו עיקול הנכס.

במקרים מסוימים וחריגים כאשר הסכנה היא ממשית ייקבע המהנדס כי הסכנה היא ברורה ומיידית ובהתאם לכך יידרשו הדיירים לפנות את המבנה וכן יתבצע גידור מסביב למבנה כולו על מנת למנוע גישה אליו.

בניינים רבים ברחבי הארץ מוגדרים כמוזנחים אשר לא טופלו במשך שנים רבות בין אם זה כתוצאה מהתרשלות הדיירים, בין אם כתוצאה מטיפול כושל של וועד הבית, ובין אם זה מסיבות כלכליות שאינן מאפשרות שיפוץ תקופתי של הבניין. את צו מבנה מסוכן מוציאה העירייה ברוב המקרים, רק לאחר שהגיעו מים עד נפש, והמבנה מסכן את דייריו או את העוברים ושבים. הצו בעצם דורש מהדיירים להביא לשיקומו של הבניין שמודגר כבלתי בטיחותי בעליל. מגורים וביקורים בבניין שכזה מהווים סיכון רב לדיירים ולמבקרים בו. חשוב לציין כי במידה שלא עומדים בדרישות הצו, הדבר נחשב לעבירה פלילית ועלול לגרור את דיירי הבניין כולם להליך משפטי אשר עשוי לפגוע באופן קשה בשווי הנכס, מה גם שמגורים במבנה מסוכן אכן לא בטיחותיים למתגוררים בבניין, למבקרים בו ולעוברי אורח.

הסרת צו מבנה מסוכן

בדיוק בנקודה זו, לאחר שקיבלם צו מבנה מסוכן, אנחנו נכנסים לתמונה כאשר המטרה שלנו היא מאוד ברורה – להסיר את הצו ולהבטיח את תקינותו ובטיחותו של הבניין.

על תהליך העבודה בפן ההנדסי אמון מהנדס קונסטרוקציה שלנו אשר מלווה ומפקח על הנעשה בפרויקט והוא גם מי שמגבש מפרט תיקונים בהתאם למה שקבע מהנדס העירייה בצו.

על תהליך העבודה מהפן המקצועי והאישי למול הרשות המקומית ולמול הדיירים או בעלי הדירות בבניין אמון הצוות הבקיא והמקצועי שלנו שמכיר את ההתנהלות למול הרשות המקומית ודרישותיה ויפעל ביתר שאת בשיתוף פעולה מלא למול וועד הדיירים הייעודי בבניין ובהתאם לצרכיהם להביא לסיום השיפוץ לפי הדרישות שקבעה הרשות המקומית ולשביעות רצון הדיירים.

אנחנו בצד שלכם ונלווה אתכם לאורך כל הדרך עד שנביא להסרה מלאה של הצו ונהפוך את המבנה למקום בטיחותי, נעים וחדיש יותר.

בסיום התהליך ולאחר שסיימנו לתקן ולשפץ הכל כשורה, ננפיק עבורכם אישור אשר פעלנו בהתאם להוראות הצו. מהנדס מטעם העירייה יגיע ויבדוק שכך נעשה ובהתאם לזאת, יבטל לאלתר את צו מבנה מסוכן שהושת על בניינכם.

קיבלתם צו מבנה מסוכן? אנחנו נדאג להסיר אותו עבורכם

    כלי נגישות

    Powered by - Wemake

    התחל שיחה
    1
    שלום,
    נשמח לעמוד לשירותכם