נתחיל עם הדבר הכי חשוב והכי מתבקש – אין תשובה אחת נכונה למה הוא הצבע הנכון ואין צבע אחד שנכון לכולם. כל אחד מאתנו אוהב סגנון אחר, לאחרים מתאים צבע מסוים לעיצוב הספציפי והריהוט שלהם, ויש כאלו שדווקא מעוניינים לשכור את שירותי מעצבת הפנים שתגיד בדיוק מה הכי מתאים. בסופו של דבר הכל עניין של צורך, טעם וטרנדים משתנים.

עם זאת, צריך לשים לב כי לבחירת הצבעים ישנה משמעות גבוהה, החל מהשילוב עם רהיטים קיימים, גודל ואופן שבו החלל בנוי וכמובן האופי והטעם האישי של הדיירים. מספיק להסתכל על מניפת הצבעים על מנת ללכת לאיבוד בין שלל האפשרויות. אולי אף תופתעו לגלות כמה גוונים יש רק לצבע הלבן.

בחירת צבעים היא המקום לבטא את האופי האישי שלכם וליצור סביבה הרמונית ונעימה למגורים או לעבודה באם מדובר במשרד או ללמידה באם מדובר במוסד חינוכי וכיו"ב. קחו בחשבון שעולם ללא צבעים הוא עולם משעמם ולכן צבעים יכולים להכניס המון אופי ושמחת חיים לחלל.

שימרו על בחירה רציונלית של צבעים – כאלה שיהיו נעימים, ישרו אווירה טובה וכמובן יתאימו לפריטי הריהוט שכבר קיימים ונשארים בחלל. הימנעו מלבחור צבע שמושך אתכם בשנייה זו אבל סביר להניח שבעתיד הלא כל כך רחוק ימאס לכם ממנו. אין דבר יותר מעצבן מלצבוע את כל הבית ולגלות בסוף שהגוון לא מוצלח או לא מתאים ושצריך לצבוע שוב.

לצבע ישנה השפעה על תחושות והוא אף תורם ליצירת תדמית. גוונים אדומים, כתומים וצהובים, אלו צבעים אנרגטיים ומלאי חיות. הצבע האדום נחשב לצבע שמשדר תשוקה ומעורר תאבון. הצבע הכתום נחשב לצבע שמעודד תקשורת, וצהוב נחשב לצבע עליז שיכול להכניס חיים לכל חדר. בחירה בגווני אדמה או בגוונים הלקוחים מהטבע, יוצרת תחושה כפרית ונינוחה. צבעים קרים נחשבים צבעים מרגיעים. הצבע הסגול מעודד ריכוז, לכן מומלץ להשתמש בו לחללים המיועדים ללימודים. האפור הוא צבע נטרלי ולכן יוצר תחושת שלווה, אינו מושך תשומת לב, ולכן מצוין כגוון רקע. השחור יוצר רשמיות והלבן נותן הרגשת קלילות, ניקיון ואינטלקטואליות, ולכן נפוץ במשרדים ובקליניקות.

בנוסף להשפעה של צבע על תחושות, שימוש בצבע גם יוצר אשליה בנראות החלל, לדוגמא, שימוש נכון בצבע עשוי ליצור אשליה של הנמכת חלל או הרחבתו. צבעים קרים כדוגמת הלבן, יכולים להגדיל את החלל באופן וויזואלי. כך לדוגמה, אם יש לכם חדרים צפופים או מסדרון צר, מוחו של האדם יפרש את החלל כגדול הרבה יותר אם תצבעו בצבע לבן, בעוד שצבעים חמים יעשו בדיוק את ההיפך. ניתן להפריד חלל לפינות שונות ע"י צביעתם בצבעים שונים.

צבעים הם קסם עדין שמושפע מאוד מהסביבה. צבע משתנה בהתאם לתאורה ולחומרים שבחדר, ובכל חדר הגוון יראה לנו מעט אחרת. במניפת הגוונים, הריבועים קטנים מאוד וקשה להתרשם מהצבע, לכן רצוי להימנע מבחירה רק על ידי הסתכלות בריבוע ובלי בדיקה איך יראה בחלל עצמו. יש לבחור צבעים אשר יתאימו באופן מוחלט לריהוט וידגישו את עיצוב הפנים.

אחת הדרכים לבחור את הגוונים הוא על ידי שימוש בגלגל הצבעים. הגלגל מורכב משלושת צבעי היסוד- אדום, כחול וצהוב, כאשר מערבבים שניים מהם נוצר צבע שלישי. כך ניתן לראות את הצבע הכתום (ערבוב בין אדום וצהוב), הירוק (ערבוב בין כחול וצהוב) והסגול (ערבוב בין אדום וכחול), אלו הם צבעיים משניים.החיבורים בין צבעי היסוד לצבעים המשניים, יוצרים צבעים שלשיים.
אדום + כתום | אדום + סגול | כחול+ ירוק | כחול + סגול | צהוב +כתום | כתום + ירוק.

אז מהי בעצם החוקיות של גלגל הצבעים ?

מונוכרום: (מונו=אחד, כרום=צבע).

צבעוניות שבנויה על צבע אחד וגווניו עובדת מעולה, למשל- כתום בהיר, כתום כהה, כתום אדום וכו'.

צבעים מנוגדים

דרך נוספת לבחירת הצבעים הינה שימוש דווקא בצבעים מנוגדים אשר ידגישו זה את זה ,יותר ממה שהם ידגישו צבעים אחרים. למשל צהוב הוא צבע מנוגד לסגול, ירוק מנוגד לאדום, וכחול מנוגד לכתום.

לכן, כשאנחנו בוחרים צבע לצביעת קירות הבית, נסו לחשוב על האלמנטים העיצוביים שמעטרים את החדר המיועד לצביעה ומה אנחנו מעוניינים להבליט. אם רוצים להשתמש במספר צבעים לעיצוב פנים, אך ההעדפה אינה לטובת יצירת ניגודים חזקים, מומלץ לבחור את צבעי הסלון, הריהוט, הווילונות והשטיחים למשל באופן שנראה הרמוני כאשר כל מכלול העיצוב תואם. הניגודיות שלהם נותנת מראה דרמטי יותר משאר שילובים ויכול להבליט מאוד דברים מסוימים בעיצוב שלכם.

פיצול משלים

במקום לקחת את הצבע המנוגד בדיוק כפי שראינו למעלה, אפשר לשחק עם החוקיות עוד טיפה ולבחור את שני הצבעים שמחמיאים לצבע המשלים (שני הצבעים שנמצאים בסמיכות לצבע המנוגד). הצבעים האלו יהיו שונים ומחמיאים אך פחות דרמטיים.

צבעים מקבילים

צבעים מקבילים הם צבעים שנמצאים אחד ליד השני בגלגל. צבעים היושבים אחד ליד השני בסמיכות יוצרים צבעוניות נעימה שמשתלבת טוב יחד. למשל ירוק, טורקיז וכחול זה שילוב נעים, זה לא מונוכרומטי אבל נותן אפקט דומה יחסית של רוגע והרמוניה.

צבע לבן הוא צבע ניטרלי שמשתלב בצורה מעולה עם כל הצבעים. אם החלטתם לצבוע את קירות בצבע המסורתי, התאימו את גוון הצבע לחלל החדר, כך שתיהנו מכל היתרונות שיש לצבע הלבן להציע.

בחדרים שלא מקבלים תאורה טבעית מספקת, צבע לבן בגוון חמים ייתן לחדר חיות מסוימת. לעומת זאת, חדרים שלא מקבלים הרבה תאורה טבעית, נכון יותר יהיה לצבוע בלבן קריר יותר, כך שייווצר איזון בין האור הטבעי שנכנס לבין גוון הצבע. הגוון הלבן החמים מדגיש אלמנטים עיצוביים כמו עץ למשל, גוון שיתאים יותר לעיצוב הבית, בעוד שהגוון הקריר יתאים יותר לעיצוב משרדים.

כלי עזר נוסף זמין ונהדר לשימוש שיכול להקל עליכם את הבחירה – מניפת הצבעים. ניתן למצוא אותה בכל חנות צבע או אצל קבלני השיפוצים. המניפה כוללת מגוון רחב מאוד של צבעים על כל הגוונים שלהם.

מניפת הצבעים מורכבת ממספר רב של סטריפים. בכל סטריפ צבע בגוונים שונים כאשר שתי הקוביות הראשונות שהן כהות יותר תמיד ילכו יד ביד עם הטונים הבהירים יותר בסוף הסטריפ.

סטריפים במניפה שסמוכים זה לזה ממוקמים כך מסיבה מסוימת. לרוב, הצבעים בסטריפים הסמוכים זה לזה גם הם יעבדו יחד. כך למשל נוכל לראות מיקום של משפחת החומים לצד משפחת הירוקים בסטריפים שיוצרים מראה טבעי שהולך יד ביד.

אם ברצוננו לבחור בצבעים עזים וכהים גם פה נוכל להיעזר במניפת הצבעים וללכת על סטריפים סמוכים זה לזה או קוביות צבעים באותו סטריפ שהן כהות יחסית. נוכל לשלב צבע כהה בסטריפ עם הצבע הבהיר בסוף הסטריפ בכדי לעדן את הבחירה בצבעים וליצור קונטרסט נכון ונעים לעין.

ניתן לבחור צבע אהוב לעיצוב פנים, או להשתמש בצבע הקיים בחדר, ואז להוסיף גוון תואם מסוים על מנת ליצור בית מסוגנן וצבעוני. הסטריפים נועדו ליצירת סגנונות עיצוב פנים פופולאריים, וניתן לשנותם בהתאם להעדפות האישיות.

צבע הוא גם ענין טרנדי. חברות הצבעים, דוגמת טמבור ונירלט, מוציאות מדי שנה רשימה של צבעים ואפקטים טרנדיים ומציעות אופציות לשילוב ביניהם. אז אם חשוב לכם להיות עכשוויים, מומלץ להיעזר במניפת הטרנדים, על מנת לבחור את הגוונים הנכונים לכם.

להקל עליכם במגוון הרחב, ריכזנו עבורכם מספר טרנדים לקירות מיוחדים ואפקטים:

  • צבע משי – זהו -צבע אקרילי איכותי על בסיס מים בגימור משי.
  • קירות במראה בטון – ישנם מגוון אפשרויות ליישום קירות במראה בטון, מצבע שמיישמים ברולר ונותן את אפקט בטון ועד לחומרים משחתיים שמורחים בעזרת מאלג' ליצירת מראה בטון מוחלק.
  • קיר במרקם ומראה של טיח טבעי – במקור טיח הינו יישום של טיט (חומר בניה) על קירות בלוקים/בטון. בשנים האחרונות מראהו הטבעי והאותנטי הפך לטרנדי ומאז מיטב החברות הוציאו מגוון של סוגי טיח למראה טבעי ודקורטיבי.
  • שליכט אקרילי/ טיח צבעוני – שליכט הוא השכבה השלישית והאחרונה שמיישמים על הקיר בתהליך מריחת הטיח, והוא הגימור הדקורטיבי שנותן לבית את המראה הסופי. לשליכט אקרילי מראה כפרי, עם טקסטורה של חריצים וגרגרים, ניתן ליישמו במבחר גוונים וטקסטורות.
  • אפקט ספארי – אפקט דקורטיבי מטאלי עדין (חצי שקוף) עם משיכות של חול לקירות פנים על בסיס מים, הנותן אפקט דקורטיבי במראה דיונה פראית. מגיע במגוון רחב של גוונים.
  • אפקט יוטה – אפקט דקורטיבי במראה בד טבעי (ג'ינס דמוי בד יוטה) המאפשר משחק של טקסטורה עדינה לאורך ולרוחב הקיר. אפקט היוטה מגיע במגוון רחב של גוונים בהירים וכהים.
  • אפקט קטיפה – צבע דקורטיבי פנינתי מהודר, היוצר אפקט בעל גימור משי קטיפתי, המתקבל על ידי החזר ושבירת האור . אפקט הקטיפה נותן מראה יוקרתי ואלגנטי לקיר. 

בנוסף לטרנדים המיוחדים, יש כאלו שפשוט יעדיפו צבע "רגיל", לכן ריכזנו עבורכם גם גוונים פופולאריים שנתקלנו בשימוש בהם רבות במהלך עבודתנו, וכנראה שאם רבים בוחרים בהם, יש להם סיבה טובה 🙂

  • is0001 Hint of Vanilla (נירלט)
  • אפור ערפילי nwc042 (נירלט)
  • is011 Sugar Dust (נירלט)
  • matinee OW528P (טמבור)
  • De Ja Vu 1541P (טמבור)
  • Footsteps 1534P (טמבור)

אז אחרי שעברנו על שלל אפשרויות, צבעים, גוונים, אפקטים וטיפים, נשאר להתייחס לנושא החשוב באמת, איך להפוך את הבחירה שלנו ליישום לא פחות ממושלם במציאות.

בשביל שזה יקרה, יש לבחור לא רק את הצבע הנכון אלא גם את בעל המקצוע הנכון, המומחה והבקיא בצביעת קירות ויישום מושלם של אפקטים על קירות. יש כאלו הסבורים שצביעת קירות הינה פשוטה, אך לא כך הדבר. ישנם הרבה נתונים שצריך לקחת בחשבון לפני הצביעה, יש להכין את הקירות ע”י גירוד של צבע ישן ורופף, פתיחה וסתימה של חורים וסדקים. יש לזהות את הצבע הקיים על הקירות ובהתאם לכך להחליט האם יש צורך למרוח את הקירות בצבע יסוד או בחומר מקשר לפני צביעתם בצבע החדש. אי ביצוע כל הפעולות כנדרש יביא למצב מתסכל שהצבע לא יראה כפי שחלמתם ודמיינתם או גרוע מכך יתפורר או ייסדק ולא משנה כמה יפה ואיכותי הוא בקנייתו.

הכניסו צבע לחייכם – מאחלים לכם בחירה נעימה, ושתמיד תבחרו מה שנכון ומתאים עבורכם, ואל תשכחו גם לבחור באלו שיגרמו לכם תחושת נעימות, בטחון ויהפכו את החלום שלכם למציאות.

למענכם,
GLOR פרויקטים

חברת גלור פרויקטים מציעה מגוון רחב של פתרונות ושירותים בעולם הבניה הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי.

אינסטגרם

Instagram has returned invalid data.

עקבו אחרינו

הכניסו קצת צבע לחיים

אתר זה נבנה על ידי חברת Wibbly כל הזכויות שמורות © 2020

כלי נגישות

Powered by - Wemake

התחל שיחה
1
שלום,
נשמח לעמוד לשירותכם