כמה פעמים אמרת לעצמך אני רוצה מטבח גדול יותר! אני רוצה לחלק אחרת את החדרים בבית! אני רוצה להכניס קצת צבע ולשנות את הסטייל! אני רוצה חדר אמבטיה מיוחד שיתאים לצרכים שלי! אני רוצה קיר גבס מעוצב לטלוויזיה עם תאורה מיוחדת!
כולנו רוצים המון דברים וכולנו רוצים לשנות ולרענן, אבל כמו כל דבר בחיים גדול כקטן, הכל מתחיל בהחלטה.
וכמו כל החלטה, היא מביאה עמה המון חוסר ודאות וחששות. עם זאת, אין זה אומר שאנחנו לא פועלים בכדי להגשים את חלומנו ורצוננו.
החלטה לגבי שיפוץ, כמו כל החלטה אחרת, מציפה בנו אינספור חששות, כמה זמן זה ייקח? מה יצא בסוף? כמה זה יעלה לי? ולעיתים אנחנו אף רוצים לסיים את התהליך עוד לפני שבכלל התחלנו.
לכן אנחנו משתמשים במוריד סף החרדה והלחץ – ארגון וסדר. כל דבר גדול מתחיל בצעד קטן ובכדי שזה יקרה ונוכל לצעוד את הצעד הראשון, הכנו עבורכם מדריך מקוצר של שלבים ברורים שלאחר ההחלטה ולפני השיפוץ.

מטרה

ישנן סיבות רבות ומגוונות לביצוע שיפוץ דירה, למשל שיפוץ קוסמטי של חלק מהבית, שיפוץ חדר אמבטיה/שירותים/מטבח הכולל 

החלפת קרמיקות, החלפת מערכת חשמל  ו/או אינסטלציה, שיפוץ כללי לשיפור איכות חיים הכולל שבירת קירות, החלפת מרצפות, חשמל, אינסטלציה, תאורה, שיפוץ בכדי להעלות את ערך הדירה, שיפוץ לאחר כניסה לבית חדש, שיפוץ דירה ישנה שהבלאי בה ניכר, שיפוץ לאחר התרחבות המשפחה, שיפוץ לשינוי המראה הכללי של הבית בהתאם לחידושים שהעולם מציע ועוד.
רשמו לפניכם באופן ברור מה אתם רוצים להשיג בסוף התהליך? מהי מטרת השיפוץ? ובפשטות למה אנחנו עושים את זה?

כל שיפוץ שונה ממשנהו ודורש תכנון ואסטרטגיה שונה. ולכן חשוב מאוד בתחילת ההליך להבין מה רצוי.

השראה

השלב האהוב והמרתק מכל הינו – שלב החלומות. זהו שלב שאנו שואבים השראה ממקומות שונים בכדי להבין יותר לעומק בדיוק מה רצוי ונדרש בכדי שנצליח להגשים ולהביא לידי ביטוי במציאות את שלב המטרה.
מקור ראשון שניתן לשאוב ממנו השראה ופתוח וחינם לכל, הינו האינטרנט, אינספור של אתרים וקטלוגים שניתן לקחת מהם רעיונות וטיפים לעיצוב הבית, סגנונות שונים ומגוונים, צבעים, טקסטורות, קרמיקות, אריחים, מרצפות, תאורה ועוד. המוכר והשימושי ביניהם הוא אתר Pinterest – קיימים בו אינספור לוחות השראה עם קישורים, תמונות וסרטונים כמעט בכל נושא אפשרי. בנוסף, ניתן לקבל השראה מאתרים של אדריכלים ומעצבי פנים בארץ ובעולם.

תקציב

בכדי לבצע שיפוץ נכון ומאורגן מגדירים באופן מדויק וברור את מסגרת התקציב. חלק מהאנשים יוצאים לדרך עם תקציב מוערך באופן גס ונקלעים לקשיים בהמשך הדרך. כמובן שמצב זה מיותר ובאמצעות תכנון נכון אפשר להימנע ממצבים מתסכלים ולא נעימים.
בכדי לדעת מה התקציב שלנו, עלינו לבדוק את כל האופציות העומדות לרשותנו ומה אנחנו מוכנים להשקיע למען הפרויקט. מקורות מימון יכולים להיות חסכונות שיש לנו, קבלת הלוואה מהבנק לצורך שיפוץ, או קבלת הלוואה מכל גוף אחר, סכומים שאנחנו עתידים לקבל, לשלם בתשלומים ועוד.
כאשר אנחנו מבינים כמה תקציב קיים בידנו עבור השיפוץ, נתון מספרי ממשי, לפיו אנו פועלים ולפיו אנו מקבלים החלטות לגבי אופן השיפוץ, מלא או חלקי, מה חייב להיעשות ועל מה ניתן באם נדרש לוותר, החלטות לגבי העיצוב עצמו, החלטות לגבי אילו מרצפות ואריחים לבחור, כמה קירות גבס חייבים להיבנות, ועוד כהנה וכהנה החלטות.
מומלץ להכין טבלת אקסל, ולנהל בה את תקציב השיפוצים באופן מדויק, כדי להישאר כל הזמן עם האצבע על הדופק.
אם בחרתם לבצע שיפוץ חלקי בשלבים במקום שיפוץ מלא מטעמי תקציב, עליכם לשים לב שישנם אלמנטים שיהיו יקרים יותר אם יוחלפו רק בחדר אחד ובכמות מ"ר קטנה כמו ריצוף או עבודות גבס. בנוסף, אם יש צורך בהחלפת תשתיות, עדיף שתנצלו את ההזדמנות גם להחלפת הריצוף. כך שגם שיפוץ חלקי יש לבצע בחוכמה.
כדאי להגדיר מראש בין 10 – 20 אחוז מהתקציב עבור הוצאות יתר ובלת"מים בתהליך.
על דבר אחד לא מתפשרים ולא חוסכים, רמת וטיב ביצוע השיפוץ. בכדי שבסופו של דבר כל ההשקעה תשתלם, אל תתפשרו על פחות מקבלן שיפוצים מעולה שאתם סומכים עליו שלא יחסוך עליכם לא בחומרים ולא בכוח עבודה מקצועי ואמין.

תכנון

אם הנכם בקיאים בתחום הבניה והשיפוצים ויודעים לנהל פרויקט כזה לבדכם, הכינו תכנית מסודרת הכוללת גאנט, תכנית אופרטיבית וכתב כמויות וחומרים, אולם אם אין לכם את הכלים והידע (שזה לגיטימי ובסדר ) או שאתם פשוט מעוניינים לחסוך זמן רב וכאב ראש לא קטן, ניתן לגבש תכנית באמצעות אדריכל, מעצב פנים או קבלן שיפוצים בקיא, שיכינו זאת עבורכם. כדאי ורצוי שעין מקצועית ובקיאה תביט על התכנית שלכם בכל מקרה, בכדי להסב את תשומת לבכם לאלמנטים חשובים שאולי לא הבחנתם בהם או שאינכם מודעים להם. בעל מקצוע אשר מתמחה בתחום יבנה עבורכם תכנית, פרוגרמה – רשימה של ההעדפות שלכם, הסגנון, ההרגלים וצרכי החיים שלכם, ומה נדרש בדיוק לבצע. לאחר שהתכנית סגורה ומגובשת ייבנה לפיה כתב כמויות, טבלה מסודרת שתכלול את הפירוט המדויק של כל עבודות השיפוצים והחומרים שיהיה צורך בהם במהלך העבודות, לפרטי פרטים. הפירוט יכלול את עבודות הריסה והפירוק, הכנת תשתית (צנרת ואינסטלציה, חשמל, גז, מיזוג אויר), איטום, תיקוני טיח, בניה (בלוקים, בניה קלה, גבס), ריצוף וחיפוי, תיקוני קירות ותקרה (טיח, שפכטל, צבע וסיוד).
שימו לב כי ככל שרמת השיפוצים והשינויים במבנה הבסיסי של הבית היא גבוהה יותר, כך התכנון של שיפוץ הבית על ידי אדריכל הופך לחיוני יותר. אם השיפוצים כוללים גם תוספות בניה או הרחבה, הדבר חייב באישור של הרשות המקומית.

הכנה

לפני תחילת השיפוץ יש לשים לב לעוד סוגיה חשובה, מועד הביצוע והכנה לקראתו. שיפוץ יכול להיעשות בכל זמן, לכן עליכם לבחור את הזמן שנוח במיוחד עבורכם ומתאים לצרכים ולמגבלות הספציפיות שלכם. יש לקחת בחשבון את העבודה היומיומית שלנו, האם זהו זמן נוח מבחינת העומס בעבודה. לא לכולם היכולת לקחת חופש מהעבודה ולפנות זמן להליך השיפוץ ולכן יש לשים לזה לב. כמה זמן זה ימשך לפי הערכת קבלן השיפוצים? על אילו מועדים זה נופל? בנוסף, האם יש לנו ילדים בבית בזמן השיפוץ ואיך דואגים גם לצרכיהם בתקופה זו. כנ"ל לגבי חיות מחמד שנשארות בבית ורגילות להתרוצץ בו. לכל אחד יש את המגבלות והאילוצים המיוחדים שלו ולכל אחד גם האפשרות לבחור מה נכון ונוח לו, רק להבין ולקחת זאת בחשבון טרם מתחילים.

לרוב שמבצעים שיפוץ כללי שכולל בתוכו ביצוע עבודות תשתית ואינסטלציה למשל בחדר רחצה לא ניתן להתלקח ולהשתמש בשירותים, צריך לשקול מעבר למגורים זמניים במקום אחר או לחילופין להתאים את המגורים לתנאים החדשים. כל דרך אפשרית ועל כל אחד לבחור את הדרך שתקל עליו את התקופה הזו בצורה הנעימה ביותר.

ישנם שיפוצים מסוימים שניתן לקיימם במועדים מסוימים, לדוגמא איטום גגות לא ניתן לקיים כאשר יורד גשם, תיקוני ניזקי רטיבות לא ניתן לקיים לפני שהתייבשו, וכו'.

דבר נוסף, במהלך שיפוץ מצטבר אבק ולכלוך, מה שעלול להזיק לחלק מהרהיטים ולחפצים שלנו, לכן מומלץ לעטוף ולארוז היטב את החפצים השונים, או לסגור אותם בחדר בו לא עובדים ובמידת הצורך להעביר את החפצים למקום אחר.

ביצוע

זהו שלב ההוצאה לפועל והפיכת כל החלומות וההשראה למציאות שרוקמת עור וגידים. מי שיבצע את כל התאוריה הזו בפועל ויגרום להכל לקרות הוא קבלן השיפוצים, לכן בחירתו היא סופר חשובה בכדי להגיע לתוצאות הרצויות.

ניתן לבחור לפי המלצה שקיבלתם בפייסבוק, או משוטטות באינטרנט באתרי קבלני שיפוצים והתרשמות מהפרויקטים שלהם, או מהמלצה שקיבלתם מחבר. כל האפשרויות הן בסדר העיקר שתבחרו את מי שנכון ומתאים לכם.

מדובר במערכת יחסים לכל דבר ולעיתים אפילו ארוכת טווח, לכן תבחרו את מי שנותן לכם הרגשת ביטחון, שאתם יכולים לסמוך עליו ועל הצוות שלו שיעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר, שידאגו לך, יבינו ויכילו אותך, יעברו איתך את התהליך עקב בצד אגודל, ישתפו אותך בתהליך שתרגיש חלק (אפילו ישלחו לך תמונות שאתה לא שם J), יסבירו מה קורה ואיפה עומדים לאורך כל הדרך, שיתנהלו בצורה הכי מקצועית, הכי יעילה, עם אחריות מלאה ועמידה בלוחות זמנים.

קבלן שיפוצים אמין נוהג לפרוש בפני הלקוחות שלו את כל מה שכרוך בתהליך השיפוץ בתחילת הדרך, לטוב ולרע, שיהיה קל יותר לכל הנוגעים בדבר להבין לקראת מה הם הולכים, בלי הפתעות ועם כמה שפחות דברים בלתי צפויים.

קבלן שיפוצים טוב ייתן לך מעטפת מלאה לאורך כל הדרך, ליווי אישי ומקצועי צמוד, שתרגיש שאתה בידיים טובות ובטוחות והכי חשוב – יהפוך את חלום השיפוץ שלך למציאות.

GLOR פרויקטים מבינה את לקוחותיה ולאחר מערכת יחסים ארוכת שנים איתם, חרטנו על דגלנו עקרונות של אמינות, איכות, סטנדרטים גבוהים וחדשניים, הקשבה, ושביעות רצון, תוך כדי עמידה בלוחות זמנים שנקבעו מראש.

אנו מבינים כי פרויקט של בניה ושיפוץ הינו פרויקט מורכב בחיי הלקוח ומלא בלחצים וחוסר ודאות, לכן, אנו ב- GLOR פרויקטים רוצים להיות בטוחים שהלקוחות שלנו ידעו שהם בידיים טובות, שיש מי שמקשיב להם, מבין ללבם ויודע מה זה מצריך מהם מכל הבחינות. כחלק ממתודת העבודה שסגלנו לעצמנו, אנו מגיעים לביקור מקדים בפרויקט המבוקש, בודקים בדיוק מה נדרש, ממליצים ומכוונים במידת הצורך בליווי אנשי המקצוע שלנו, ובעצם יוצרים עבור הלקוח מעטפת מלאה לכל צרכיו בכדי שיצא שבע רצון ושכל אשר ירצה יתגשם.

אנחנו מאמינים שתוצאות מעולות מתחילות באנשים איכותיים, וזאת הסיבה כשבוחרים בנו, בוחרים לעבוד עם הצוות האיכותי והמוביל בתחום. אנו מתגאים באופן בו אנו מנהלים את השיח מול לקוחותינו ומתחייבים לתוצאות הטובות ביותר עבורם ובתהליך חסר פשרות וחסר דאגות.

המשימה שלנו – לענות על צרכי הבניה והשיפוץ של לקוחותינו עם צוות מקצועי שיעמוד לרשותם, תוך מתן שירות מעולה ובניית מערכת יחסים ארוכת טווח.

רוצים להפוך את החלום שלכם למציאות? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    חברת גלור פרויקטים מציעה מגוון רחב של פתרונות ושירותים בעולם הבניה הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי.

    אינסטגרם

    Instagram has returned invalid data.

    עקבו אחרינו

    הכניסו קצת צבע לחיים

    אתר זה נבנה על ידי חברת Wibbly כל הזכויות שמורות © 2020

    כלי נגישות

    Powered by - Wemake

    התחל שיחה
    1
    שלום,
    נשמח לעמוד לשירותכם